A mai nehéz gazdasági helyzetben egyszerre van jelen a munkanélküliség és a munkaerőhiány Magyarországon. Ez a kettősség abból fakad, hogy a munkaerő nem a megfelelő szakmákban szerez képzettséget, vagy éppen földrajzilag nem megfelelő helyen van jelen.
Utóbbinak kiküszöbölésére a munkaadók egyre gyakrabban folyamodnak ahhoz, hogy szállást is kínálnak az álláshirdetésben, hogy minél több jelentkezőt vonzzanak. Ennek egy egyszerűbb esete, ha szezonális munka miatt keresnek dolgozókat, így nem kell hosszú távra a relokáció mellet dönteni. A nyári időszak a turizmusban és mezőgazdaságban, vagy az év végi csúcsidőszak a kereskedelemben és logisztikában vonzóak lehetnek sokaknak, mivel ilyenkor biztosan lehet munkát találni, és az átlagosnál jobb fizetésre szert tenni.
Az autóiparban és a gyártóiparban nem igazán jellemző ez a szezonalitás, de ott olyan sok embert foglalkoztatnak, hogy sokszor egyszerűen nem találni helyben annyi munkavállalót. Ők kezdték el alkalmazni a szállást is biztosító állásokat, ezt a gyakorlatot vette át most a többi ágazat.