Kisebb cégeknél előfordul, hogy a toborzást házon belül kell megoldani, mert nincs mód külső toborzási tanácsadó megfizetésére. Jobb esetben van egy HR felelős a cégnél, de az is előfordul, hogy a vezetőnek saját magának kell megoldania az új munkatárs megtalálását.
Hatékony toborzási technikák lehetnek ilyen esetben a következők:
- Ajánlás: ismerősök, családtagok, barátok, kollégák megkérdezése, hogy az adott állásra kit tudnak ajánlani, aki megfelelne.
- Rejtvény hirdetés feladása: szellemi munkakörben a hirdetésbe elhelyezhetünk egy tesztet, aminek megoldásával a megfejtő jelentkezhet, pl az email tárgyában, így máris egy előszűrésen túl vagyunk.
- Direkt keresés: hasonló területeken a munkakörnek megfelelő dolgozók megszólítása, problémamegoldás kérése, majd pozitív tapasztalat esetén állásajánlat. Így a készségeit éles helyzetben bizonyított kollégára lehetünk.
- Kreatív grafikák a hirdetésben: a képek is lehetnek figyelemfelkeltőek, különösen a célcsoport ízlésének megfelelően, ha pl közösségi médiában hirdetünk, így vonzóbb lesz hirdetésünk.